Meandri Timoka i šume posvećene svojoj reci…

Od Bugarske nas deli samo žičana ograda, ali mi ipak ne izazivamo sudbinu već nastavljamo prema zvaničnom graničnom prelazu Vrška Čuka. Ova me žica, koliko god se utiskivala u zelenilo – ipak turobnog izgleda, podsetila na njoj sličnu koja negde oko Žumberačkog gorja deli Hrvatsku i Sloveniju. Postavljena je pre nekih desetak godina, kada su…

Planina Baba i manastir Lešje – povezuje ih bajka od zlata

Najava akcije planinarskog društva “Orfej” iz Zemuna pozivala je na zanimljiv martovski dan ispunjen istorijom i legendama, šumama i planinskim vrhovima, i zato sam se iskreno radovala susretu s ovom nedeljom. A, spominjala se tu i nekakva bajka. Ko još veruje u bajke, čude se mnogi? Ma, nema se vremena za suvišna pitanja i isprazne…

Zimski uspon na Veliki krš

Zovu ga i Alpi Istočne Srbije – Njegovo Veličanstvo Veliki krš (1148 m)! Zanimljiv, atraktivan i moćan, pleni i izaziva da mu opet dođeš. Ne obećava ništa, nekada je goropadan poput raspomamljenog zmaja, a onda se povuče kao najnežnija maca. Ipak, mistika kojom odiše nikoga ne ostavlja ravnodušnim! I zato me nije trebalo nagovarati, već…

Babička gora i Jašunjski manastiri, pod velom istorije i legendi

Čini se tako mirno i pitomo. I tužno. Samo se iz nekoliko odžaka vije dim i samo te kuće dišu. Njive uglavnom napuštene, u trnje zarasle. Tu i tamo zasadi malina i vinograda. Ovde sigurno lepo miriše u proleće. Prolazimo kroz Zlokućane (kažu da se tu meštani stalno svađaju i otuda selu ime?) i idemo…

Rakovačka pećina, jedinstvena isposnica i samo jedna: Fruška gora!

Mudra, ćutljiva, samozatajna, skromna i strpljiva. Nenametljivo raskošna, pritajene lepote. Omiljena joj je boja zelena, u jesen se prošara žutom i crvenom, a zimi doda beli prekrivač. To je Fruška gora, usamljena ostrvska planina u Panonskoj niziji i prvi nacionalni park u Srbiji. Rimljani su je zvali Alma Mons – plodna gora, a mnogo kasnije…

Zdravča i Čoka Fantina – magični vrhovi Homolja

Decembarski subotnji dan. Društvo u mini-busu je odlično raspoloženo, a vodiči PD „Orfej“ spremni da nas povedu u još jednu zanimljivu planinsku avanturu, ovaj put homoljskim krajem. Krenuli smo iz Beograda u 6 izjutra, prošli Požarevac, Petrovac na Mlavi, Krepoljin i Selište, i sada na putu ka Majdanpeku idemo ka prevoju Bigerje (719m), gde se…

Velika Porica i mali rtanjski vrhovi

Najpre su me privukli neobični i zanimljivi toponimi: Šarbanovac, Mućea i Golema Porica, a ubrzo sam iz objave PD „Orfej“ saznala još detalja o akciji koja je planirana za 25.11.2023. Jedino realno je bilo da u autobusu na putu za rtanjske male vrhove budem i ja! Dilemu nisam imala! Kišno je i hladno subotnje jutro….

Vlašić: brz i jak, utešan i blag…

Eheeejjjj….. Bosna!! Prošli smo Travnik, noć je i jedva čekamo da se nakon 7 sati vožnje iskrcamo iz autobusa. Penjemo se obroncima Vlašić-planine, još samo malo i stižemo do prevoja Galica na 1509 m gde je naš današnji cilj. Kroz tamu se naziru svetla vikend-kuća a zatim se pojavljuje snažna svetlost planinarskog doma Grof Erik…

Varoš Đavolja. A vetar bestidan

Nije vredelo. Kiša je počela da pada baš kad smo krenuli u obilazak Đavolje varoši i svaka želja usmerena ka nebu snažno se odbijala o olovnosive oblake. Ustuknuvši pred neumoljivom prirodom pomirila sam se s tim da će dan koji sam tako dugo čekala biti hladan i kišovit, i zajedno s ostalim drugarima krenula u…

Točkom kroz Subotičku peščaru (I MTB maraton!)

Dobila je Subotička peščara još jednu autohtonost, ali ovaj put na polju sporta! Reč je o nečemu posve originalnom i izraslom upravo na peščarskim i stepskim staništima druge po veličini peščare u Vojvodini, među zasadima bagrema i bora, pored brojnih drugih zaštićenih biljnih vrsta i karakterističnog životinjskog sveta. Možda je ovaj uvod podugačak, ali i…

Jezero Balea i ostala čudesa na Transfagarašanu

Ova naša Transfagarašan-priča nije lako štivo, ni slučajno 🙂 , pa predlažem da radi boljeg snalaženja pročitate i prva dva dela, koja su: ovde i ovde. Spuštamo se južnom stranom planine bez promena u raspoloženju: oduševljeni smo lepotom prirode koja nas okružuje, doživljajima koji se nižu, medvedima koji nonšalantno sede pored puta i pružaju njuške…

Transfagarašan – savršeno usporena pozornica života

Malo smo drugačije zamišljali ovo naše putovanje, ali lekciju smo davno naučili: planovi su tu da bi se menjali. Zato predlažem da radi boljeg razumevanja pročitate prvi deo priče o našoj vikend-pustolovini, koji je ovde. *** Sad je perspektiva puta nešto drugačija, pa po povratku u Karcišoaru, obogaćeni iskustvom s tehničkim problemima na Goranovom biciklu…

Transfagarašan – naš san se ostvaruje!

Ideja da biciklom pređemo 90 km Transfagarašana javila se još pre 5-6 godina, ali čigledno bez jasne misli, jer je ostala u zapećku. Sve do… Eto, sve do proletos, kada je Goran odnekud izvukao baš tu ideju; ne bih rekla iz naftalina, jer je stalno negde tinjala blizu nas, samo joj se trebalo više približiti….

Zelengora MTB maraton 2023

O Sutjesci, Neretvi, Tjentištu i Zelengori moj brat i ja smo slušali i učili od roditelja još kao mali. Na putu za more obavezna je bila pauza u Dolini heroja i obilazak Memorijalnog kompleksa Tjentište sa spomenikom i kosturnicom palih boraca u legendarnoj Bici na Sutjesci. Mama i tata su se trudili da nam približe…

Biciklom na najviši vrh Kablara

Javi Bilji i Milutinu da u nedelju stižemo u Čačak, pa nek‘ smisle šta ćemo i kuda ćemo – to kaže Goran, a ja dodajem da u jednom dileme nema, a to je da će nam cilj biti – Kablar. Pitanje je samo kojim putem ćemo stići do vrha, a za odgovor će se pobrinuti…